Dakisolatie extra voordelig voor Gentenaars

Woont u in Gent en denkt u erover dakisolatie te installeren? Dan is er goed nieuws. Terwijl veel steden en gemeenten hun subsidies afbouwen, zet stad Gent volop in op premies voor dakisolatie. Ideaal dus om uw huis vóór de nakende herfst nog wat energiezuiniger te maken.

De subsidie van het Gentse stadsbestuur geldt zowel voor hellende daken als voor platte daken en zoldervloeren. En zelfs als u uw dak of zolder al geïsoleerd hebt en alleen extra dakisolatie wil laten plaatsen, kunt u rekenen op de premie.

Subsidiebedrag

Het subsidiebedrag dat u krijgt, hangt af van de dikte van de dakisolatie of de R-waarde van het gebruikte materiaal. Die waarde geeft het wamte-isolerend vermogen van een materiaallaag aan. Zo bedraagt de premie 2 euro per m² geïsoleerde dakoppervlakte met een totale isolatiedikte van 18 cm of een R-waarde van 4,7 m²K/W (vierkante meter Kelvin per Watt). Bedraagt de totale isolatiedikte 24 cm of de R-waarde 6,3 m²K/W, dan kunt u rekenen op 5 euro per m² geïsoleerde dakoppervlakte. De uitgekeerde subsidie bedraagt wel maximaal 2000 euro.
Alsof dat nog niet genoeg is, biedt de federale overheid u een belastingvoordeel van 30 % op de plaatsingskosten van de dakisolatie, met een maximumbedrag van 3.040 euro.

Verschillende isolatiematerialen

Om van de subsidies en de belastingaftrek te kunnen genieten, moet u wel gebruik maken van een erkend aannemer. Die kan u het meest geschikte materiaal aanbieden. Naast het vaak gebruikte glaswol, hebt u in veel gevallen de keuze uit polyurethaan, EPS-platen, rotswol, enzovoort.
Aarzel dus niet langer en bereid uw woning vandaag nog voor op de herfst.

Wil ook u genieten van de dakisolatie premies?

Ontvang hier gratis en vrijblijvend offertes van erkende installateurs!