BTW-verhoging in zicht: Belg renoveert in sneltempo

Belgen renoveren almaar meer om de aangekondigde BTW-verhoging voor te zijn. Tot 1 januari 2016 kunt u in huizen ouder dan 5 jaar namelijk renovatiewerken laten uitvoeren aan slechts 6% BTW in plaats van 21%. Daarna is dit verlaagde BTW-tarief enkel nog geldig voor woningen ouder dan 10 jaar. Het aantal renovatiewerken ging begin dit jaar al flink de hoogte in en blijft maand na maand toenemen.

Van isolatie tot alarmsystemen

De belangrijkste voorwaarde om van het verlaagde BTW-tarief te kunnen genieten is dat de werken uitgevoerd moeten worden door een aannemer. Via Mijn Gemeente krijgt u volledig gratis en vrijblijvend offertes van erkende aannemers uit uw regio. De renovatiewerken die in aanmerking komen voor de lage BTW zijn:

• Spouwmuurisolatie: het isoleren van uw muren is op één dag gebeurd en bespaart u jaarlijks tot 30% op uw energiefactuur. Omdat u nu slechts 6% BTW betaalt op de werken en bovendien kans maakt op een premie, verdient u deze duurzame investering al op 3 à 4 jaar terug.
    Ontvang gratis offertes voor spouwmuurisolatie
  • Dakisolatie: ook een geïsoleerd dak haalt uw energiekosten fors naar beneden en verhoogt uw wooncomfort aanzienlijk. Bovendien moeten alle daken tegen 2020 verplicht geïsoleerd zijn.
    Ontvang gratis offertes voor dakisolatie
  • Alarmsysteem: een vast alarmsysteem laten installeren valt ook onder renovatieweken. Zeker nu de zomervakantie van start is gegaan, is diefstalbeveiliging geen overbodige luxe.
    Ontvang gratis offertes voor alarmsystemen
  • Gevelrenovatie: uw voorgevel vernieuwen door middel van bepleisteren, nieuwe baksteen ervoor plaatsen, hervoegen of mos verwijderen kan dit jaar eveneens nog aan 6% BTW.
    Ontvang gratis offertes voor gevelrenovatie
  • Veranda: voor wie al langer van een veranda droomt is dit het uitgelezen moment. het verlaagde BTW-tarief levert u namelijk een fikse korting op.
    Ontvang gratis offertes voor veranda’s

Wacht dus niet langer en geniet nog snel van het verlaagde BTW-tarief.