Dilbekenaren krijgen extra premie voor spouwmuurisolatie

Inwoners van Dilbeek kunnen rekenen op een gemeentelijke premie om hun woning uit te rusten met dakisolatie en/of spouwmuurisolatie. Die premie komt boven op de subsidie van netbeheerder Eandis.

De gemeente Dilbeek heeft er zich, net als veel andere Vlaamse gemeenten, toe verbonden om de uitstoot van CO² tegen 2020 met 20% te beperken. Om dat doel te bereiken, biedt de gemeente haar inwoners een extra subsidie aan voor isolatie. Betere isolatie helpt immers ook om de uitstoot van CO² terug te dringen.

Bedragen premie

Die gemeentelijke premie bedraagt voor dakisolatie 5 euro per m² (maximum van 500 euro) als de isolatie geplaatst wordt door een aannemer. Plaats je de isolatie zelf, dan krijg je 3 euro per m² (met een maximum van 300 euro).

Voor spouwmuurisolatie krijg je 2 euro per m² (met een maximum van 200 euro). Voor zowel dak- als spouwmuurisolatie biedt de gemeente 2 euro per m² (met een maximum van 200 euro), ongeacht of je de isolatie zelf plaatst of door een aannemer laat plaatsen.

Let wel, de premie geldt alleen voor woningen die van vóór 2006 dateren. Nieuwbouwwoningen komen dus niet in aanmerking voor de gemeentelijke premie.

Isolatie premie netbeheerder

Ook bij netbeheerder Eandis kan je een premie aanvragen voor dak- en spouwmuurisolatie. Die bedraagt 6 euro per m².

Wel zijn er enkele voorwaarden verbonden aan de premie voor spouwmuurisolatie. Zo moet de spouwmuur minimaal 5 cm breed zijn. Voorts moet de volledige spouwbreedte worden opgevuld door een erkend aannemer en mag de lambdawaarde van de spouwmuurisolatie maximaal 0,065 W/mK (= Watt per meter Kelvin) bedragen.

Laat je niet alleen spouwmuurisolatie maar ook nieuwe ramen in hoogrendementsglas plaatsen? Dan heb je recht op een combinatiepremie. Die bedraagt tussen de 6 en 15 euro per m².

Wil je ook profiteren van de spouwmuurisolatie premies?

Vraag gratis en vrijblijvend offertes aan bij erkende installateurs in uw buurt.