Gemeente Zandhoven biedt extra subsidie voor spouwmuurisolatie

In tijden waarin de Vlaamse regering de steun voor energiebesparende maatregelen terugschroeft, biedt de gemeente Zandhoven extra subsidies. Behalve een premie voor dakisolatie, kunnen inwoners ook rekenen op een subsidie voor spouwmuurisolatie.

Heel wat steden en gemeenten moeten de komende jaren flink besparen. Daarom schroeven ze hun subsidies voor energiebesparende maatregelen vaak terug. Bovendien kondigde Vlaams minister Annemie Turtelboom aan dat ook de Vlaamse subsidies voor zonnepanelen en isolatie worden afgeschaft.

Cumuleerbaar met andere gemeentesubsidies

Daarom is het nu het ideale moment om spouwmuurisolatie te plaatsen, vóór de Vlaamse subsidies verdwijnen. Voor Zandhovenaars is het zelfs extra voordelig om hun spouwmuren te laten na-isoleren. Het gemeentebestuur biedt immers een nieuwe, extra subsidie voor spouwmuurisolatie. Bovendien is de premie cumuleerbaar met de gemeentelijke toelagen voor dak- en vloerisolatie.

De voorwaarden om van de premie te kunnen genieten, zijn dezelfde als die van netbeheerder Eandis. Heb je van Eandis een isolatiepremie ontvangen, dan heb je dus automatisch recht op de gemeentelijke subsidie.

Premie spouwmuurisolatie netbeheerder

De voorwaarden om de gemeentelijke premie en die van Eandis te krijgen, zijn vrij soepel. Zo moet de spouwmuur minstens 5 cm breed zijn, moet de volledige spouwbreedte worden opgevuld door een erkend aannemer en mag de lambdawaarde van de spouwmuurisolatie maximaal 0,065 W/mK (= Watt per meter Kelvin) zijn. De premie van Eandis bedraagt 6 euro/m².

Premies Vlaanderen

De Vlaamse verbeteringspremie die je onder meer voor de installatie van spouwmuurisolatie kan aanvragen, bedraagt zelfs 1.500 euro. Laat je zowel spouwmuurisolatie als nieuwe ramen in hoogrendementsglas plaatsen, dan kan je genieten van de Vlaamse Combinatiepremie.

Met spouwmuurisolatie wordt je winter dus vast extra gezellig. Zeker als je weet dat je onmiddellijk begint te besparen op je energiekosten. Op jaarbasis kan je zelfs tot 30% aan energie uitsparen.

Wil je er deze winter ook extra warm inzitten met spouwmuurisolatie?

Ontvang gratis en vrijblijvend offertes van erkende installateurs uit uw regio.