Subsidies zonnepanelen: inwoners van Stabroek, haast u!

Nog enkele maanden kunnen inwoners van Stabroek rekenen op een gemeentelijke subsidie om fotovoltaïsche zonnepanelen te laten plaatsen. Op 1 januari 2015 valt die subsidie onherroepelijk weg. Haast u dus, nu het nog kan!

De subsidie bedraagt 10% op de kostprijs van de panelen, met een maximum van 250 euro. Het gemeentebestuur van Stabroek schaft de subsidie af omdat de kostprijs voor de installatie van zonnepanelen veel sneller terugverdiend kan worden dan enkele jaren geleden. De kostprijs van fotovoiltaïsche panelen is de voorbije jaren immers sterk gedaald, terwijl de kwaliteit er hard op vooruitgegaan is.

Gratis energie

De terugverdientijd van zonnepanelen voor een gemiddeld gezin bedraagt nu nog maar 8 à 10 jaar. In voorgaande jaren was dat nog minstens een derde meer. Als u weet dat de nieuwste generatie zonnepanelen zo’n 30 jaar meegaat, kunt u dus meer dan 20 jaar genieten van gratis energie. Zonnepanelen blijven dus nog steeds een goede investering.

Groenestroomcertificaten

Zelfs al valt de subsidie van de gemeente Stabroek weg, dan kunt u overigens nog steeds rekenen op een premie van de Vlaamse Regulator van de Energie- en Gasmarkt (VREG). Per zogeheten groenestroomcertificaat ontvangt u minstens 93 euro gedurende 15 jaar.

Wil u ook nog genieten van de voordelen van zonnepanelen?

Vraag vandaag nog gratis en vrijblijvend offertes aan bij erkende installateurs.