Inbraakgolf in zone HEKLA: plaats een alarmsysteem

Het aantal inbraken in de gemeenten Hove, Edegem, Kontich, Lint en Aartselaar ligt alarmerend hoog. De politie zet dan ook extra patrouilles in, maar raadt ook aan om zelf aan inbraakpreventie te doen. Zo kunt u bijvoorbeeld een alarmsysteem laten plaatsen.

Veel inbraken in zone HEKLA

Woninginbraak staat in de politiezone HEKLA bovenaan het prioriteitenlijstje. De zone heeft altijd veel inbrekers aangetrokken. Al in september werd er door de politie gestart met een sensibiliserings- en preventieactie en sinds oktober worden er twee extra patrouilles ingezet.

‘1 dag niet’: toch inbraak in Edegem

Voor de actie tegen woninginbraak ‘1 dag niet’ op 11 december werden er nog meer patrouilles op pad gestuurd om controles uit te voeren. Toch werd er ondanks alle inspanningen een inbraak gepleegd in de Hovestraat in Edegem.

Voorkom inbraak met een alarmsysteem

Veel mensen denken pas aan inbraakpreventie nadat ze slachtoffer zijn geworden van inbraak. Maar voorkomen is beter dan genezen. Bescherm daarom uw bezittingen met een betrouwbaar alarmsysteem. Zo houdt u inbrekers op afstand en kunt u weer op beide oren slapen.